W okresie od czerwca 2021r. do maja 2022r. firma Euro-Darmal Sp. z o.o. wykonała zadanie polegające na budowie obiektu mostowego WK-PGD-10 składającego się z dwóch niezależnie pracujących wiaduktów kolejowych, oraz dwóch przejść dla zwierząt.
Konstrukcje czterech ustrojów osadzone zostały na niezależnie pracujących przyczółkach wykonanych w technologii ścian szczelinowych, zagłębionych w gruncie rodzimym na głębokość 21m.
Stalowa konstrukcja sukcesywnie montowana na obiekcie była w szybkim tempie szalowana, a zbrojenie płyt ustrojów zabetonowywane, co pozwoliło na zakończenie wymaganych prac, niezbędnych do rozpoczęcia ruchu kolejowego już w listopadzie 2021r.
Równocześnie wykonywany pod ustojami obiektu przekop pozwolił generalnemu wykonawcy na prowadzenie niezależnych prac drogowych związanych z wykonywaniem biegnącej pod spodem drogi ekspresowej S-14.
Zabetonowanie ostatniego z 4 ustrojów w połowie listopada 2021r. otworzyło drogę do wykonywania gzymsów, na których zamontowane zostały ekrany przeciwolśnieniowe, wychodzące również na mury oporowe, znajdujące się za przyczółkami.
Odkopane na głębokość 5,5m ściany szczelinowe przyczółków i filara zostały umyte, wypiaskowane i zahydrofobizowane, po czym zamontowano na nich okładziny z włóknocementu w postaci elewacji wentylowanej.
Efekty pracy ponad 200 osób zaangażowanych w budowę WK-PGD-10 są widoczne na zdjęciach poniżej:
Recent Comments